5 bra tips mot förkylning.

nu är jag hemma och är sjuk.
jag har feber och jag och mamma bestämde att jag skulle vara hemma idag.
men nu försöker jag krya på mig med massa häxkurer!

mina 5 bästa tips mot förkyling;

1. Drick mkt varm vatten, typ te osv- det är ju alltid bra.

2. Ta varmt vatten och och häll i typ en matsked salt.  Gurgla sen vatten i halsen.
 Det gör att bakterierna försvinner och det funkar jättebra, för stunden men om man gör det ofta.

3. ät mycket C- vitamin, typ citrusfruker osv, det är typ bra, har jag hört- plus att det är gott.

4.sov,sov,sov- vila bara vila, funkar bäst.

5. Den bästa häxdrycken ever. Ingefära + lime
Men tar ingefära- ganska mycket och häll det i ungefär en halv liter kokande vatte. lL
Låt det koka i typ 20 minuter tills lite av vatten har kokat bort och det är typ en gul färg.
Häll det i en kopp och pressa 1-2 lime i koppen.
Sen ska man dricka det, och det är sjukt,sjukt starkt och smakar typ peppar men är JÄTTE bra mot halsen.
Det är itne gott, men det typ bränner bort baktierna i halsen.
Jag ska dricka det hur mkt som helst, så att jag blir frisk !


 

                                                              PLUS


            





Kommentarer
Postat av: agnes

när jag är sjuk är det alvedon, cola och glass som gäller, haha :)

2009-04-23 @ 18:07:19
URL: http://agneess.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0