filmtips a la mille

nu när jag kommer vara borta så länge tänkte jag ge lite filmtips.
jag har hört av mina vänner att dom bara kollar på min blogg när dom vill se film och det ända jag gör är typ film så nu tänkte jag ge lite olika tips på nya bra filmer ! hehe :)


 D A N S F I L M


  CENTER STAGE: TURN IT UP

den handlar om en tjej och en som dansar i new york
hon söker till en balett skola och kommer inte in, hon vill inte berätta för sin familj sin familj och börjar leva där.
man får följa men henne när hon lever och dansar och sen hjälper hon en kille att bli bättre på balett osv.
hon är helt självlärt och kan inte bara balett, utan är sjukt duktigt på att dansa " coolt " också ! :)
jag är dålig på resumeringar, MEN- det är en jätte bra dans film ( bättre än step up 1 ).
jag blev sjukt taggad på att dansa när jag såg den, och man blir glad.
och SISTA DANSEN ÄR SÅ BRA- den slår ut många andra! :) om du vill se en,enkel,bra,romantisk,härlig och dansig film !
 






 L Ä S K I G T !


PROM NIGHT

Den handlar om Donna och hennes vänner som ska gå på deras studenbal.
Det är sista året och dom ser verkligen fram emot den. Men det blir inte riktigt som dom har tänkt sig, för  tyvärr så har en sadistisk mördare andra planer för henne och hennes vänner den här kvällen.
Jag kan inte berätta något mer om handlingen men den var jätte jätte bra !
Det är en läskig thriller och det är verkligen att rekomendera för en inne-sitter-kväll.
jag och linnea såg den här ensama i en lägenhet för ett tag sen, vi höll på att dööö av skräck !
Men det bästa är att den är verklighetstrogen och inga monster eller helt onaturliga saker, utan allt som händer i filmen skulle kunna hända på riktigt och det är det som är läskigt !! :) MEN verkligen sjukt sjukt bra !


plus att Silver är med!



B A R A    M Y S I G T !

 
NICK  NORAH'S  INFINITE PLAYLIST
det här en jätte mysig film !  Den handlar om nick och norah som träffas av en slum och sen är dom med varandra hela kvällen åså händer det massa knasiga saker.
Det är svårt att förklara, MEN KOLLA PÅ TRAILER, DEN FÖRKLARAR HANDLIGEN!
det är jätte bra musik, och soundtracket är sjukt bra (ladda hem det).
plus att den söta killen från juno är med ! :) jag tycker filmen har lite juno style- vilket är bra!
Filmen finns som bok, och det här är en jättebra " bara vara hemma ta det lugnt och bli glad av film ".
den är söt, och mysig och mycket värt att se !  En mysfilm helt enkelt.




 
  D O K U M E N T Ä R

AMERICAN TEEN
Det är en dokumentär om american teen.
det handlar om dom ulitimata karaktärerna, en jook,en geek en princess en outsider.
Man får följa med deras sista år i high school och hur mycket som händer och hur dom förändras.
det är faktiskt en mycket bra skildring ( oj,vilka ord ) nejmen, man får se och lära känna dom på rikigt.
Den var bra och seriös, :) plus att en kille ser ut som edward cullen :] MEN MYCKET SE VÄRD !


HAN SER LITE  UT SOM ROBERT PATTINSON !

ta

S J U K T  B R A  S V E N S K T !

TJENARE KUNGEN;
Tjenare kungen handlar om en punk tjej under typ 80-talet.
Hon passar inte in i sin hem stad, och hon en dag åker hob till göteborg.
där träffar hon millan, och dom skaffar ett punk band som heter "tjenare kungen"
den här filmen är jättebra och jätterolig. Dom har roliga kläder och det är bra musik.
den är kul och är mkt värd att se, bara när man vill ha lite roligt i vardagen, HAHAH





 EN TILL

PATRIK 1,5

dom flesta har säkert sett den här filmen, men dom som itne har gjort det, GÖR DE!
jag trodde den inte skulle vara bra, men den var så sjuuuuuuukt bra!
alla vet typ vad den handlar om men det är en jättefin annorluna kärlekshistoria som är jätte rolig.
det är så att det är itne som vanliga filmer, och man får se allt från ett annat perspektiv.
plus att skådespelarna gör det så sjukt bra- nejmen, alla som inte har sett den - SE DEN !







H U M O R !

Sex Drive

Sex Drive är typ den roligaste filmen jag har sett på länge.                                                                                                                  Det är inte American Pie humor inte lixom lika ”rå”, men lite åt det håller- men mycket roligare på riktigt lixom.                Den handlar om en tönting kille som typska åka igenom hela landet för att en tjej vill ha sex med honom,för första gången.                                                                                                                                                                                                      Han tar med sig sina bästa vänner, och sen händer de allt möjligt, sjukt konstiga saker på vägen. Det här filmen helt weird, och det händer helthelthelt random och sjuka saker i den, och jag gap flabbade hur mkt som helst hela tiden !

Den är sjukt rolig, och det är typ min humor, så den passa mig, och säker många andra braaao.



 S E R I Ö S T    O C H    V E R K L I G E N   S J U K T B R A   O C H   V Ä R T   A T T   S E !!!

SLUMDOG MILLIONAIRE;

Jag laddade ner den här filmen, efter att jag hade hört om den på radion.

Det är värsta seriösa filmen, som typ har fått hur mkt priser som helt ( jag fattar varför ! )

Den handlar om Jamal, som är en enkel vanlig kille som kommer från Indiens slumm.

Han är med i vem vill bli miljonär, där han kan nästan svaren på alla frågor.

Alla tror att han fuskar, och polisen frågar ut honom- om varför han kan alla frågor.

Man får då följa med i hans liv, hans hemska,brutala och jobbiga liv. Där han har lärt sig, och kan alla frågor. Varje fråga har som hen historia, (hemsk) ur hans liv, och man får se varför han kan den. Sen händer det massa andra saker, det är kärlek, fiender, SPÄNNING,humor.

ALLT.

Den här filmen är så bra. Verkligen så bra.

Det här är den bästa filmen av alla dom jag har sett, och den bästa på länge.

Det var seriös, och fångande och spännande- och alla måste se den.

Kanske att man kan bli uttråkad, men det tror jag inte, kanske om man ser fram emot att se en rolig film, är den kanske inte första valet- men asså annars, jag säger bara det, SE DEN.

DEN ÄR VERKLIGEN BRA- JAG LOVAR.

Den är en riktig seriöst bra film, men alla saker som en film ska innehålla-  SE DEN !


Jag laddade ner den här filmen, efter att jag hade hört om den på radion.          Det är värsta seriösa filmen, som typ har    fått hur mkt priser som helt ( jag fattar varför ! )

Den handlar om Jamal, som är en enkel vanlig kille som kommer från Indiens slumm.

Han är med i vem vill bli miljonär, där han kan nästan svaren på alla frågor.

Alla tror att han fuskar, och polisen frågar ut honom- om varför han kan alla frågor.

Man får då följa med i hans liv, hans hemska,brutala och jobbiga liv. Där han har lärt sig, och kan alla frågor. Varje fråga har som hen historia, (hemsk) ur hans liv, och man får se varför han kan den. Sen händer det massa andra saker, det är kärlek, fiender, SPÄNNING,humor.

ALLT.

Den här filmen är så bra. Verkligen så bra.

Det här är den bästa filmen av alla dom jag har sett, och den bästa på länge.

Det var seriös, och fångande och spännande- och alla måste se den.

Kanske att man kan bli uttråkad, men det tror jag inte, kanske om man ser fram emot att se en rolig film, är den kanske inte första valet- men asså annars, jag säger bara det, SE DEN.

DEN ÄR VERKLIGEN BRA- JAG LOVAR.

Den är en riktig seriöst bra film, men alla saker som en film ska innehålla-  SE DEN !









plus att hon är så sjukt vacker !!! ( jag blir bara mer taggad på indien :) )

Kommentarer
Postat av: agnes

men ofta man hinner se så mycket film, du är galen tjejjen ;D

men nu har du just räddat mitt sportlov :D

HARE BÄST I INDIEN!

2009-02-17 @ 18:51:23
URL: http://agneess.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0