restaurangen.

åh, jag ghar inte ätit så gott på länge.
jag kom nyss hem från Restaurangen ( den heter så)
den ligger i stockholm på hötorget och det är itne så att man bara beställer än rätt,
utan men beställer en SMAK.
jag beställde massa konstiga smaker, men hanna tex beställde
Sesam
, och då stod det typ några ingredienser som skulle vara med i den rätten,typ lamm,soja och cahiewnötter ( kashie nötter) .
och sen då fick hon in en liten rätt med då var det typ spätt med lamm och som man skulle döppa i nån sås med sesamfrön och i nån annan sak som var med nötter då :)
så det är typ så, oxå kunde man beställa X antal rätter, vi tog fem :)
jag valde,dill (ganska gott,) nån dillmouse och räk/tomat sås
ras el hanot ( ren chansing) men den var  JÄTTE GOD, tänk er vårrullar, fast bara med typ lammrygg i och nån stark röd sås som var percis lagom stark och nån mynta youghurt som var jätte god- SUPERGOTT ihop. den var bäst
salvia- nått kött, och gott.
BBQ - oxå jättejätte gott.
Kardemumma, som efterrätt, det var liten äppel paj med äppelsorbe!
sen ska man äta dom i en viss årding så att det ska bli rätt smakvist, plus att man kabn beställa viner som passar och får fram just den rätta smaken till rätterna osv- mkt avanserat.´

IAF, det var hur gott och mysigt som helst och även fast det är snor dyrt ska jag tvinga papi att vi ska dit igen.
jag lägger in kanske lite bilder imr.
kmr hem imr kväll, SKÖNT att skolan börjar på torsdag. PUSS&GODNATT




 

Kommentarer
Postat av: laino

lammrygg lät inte frestande.. :)

puss vad du är fin på bilderna :D

2009-01-09 @ 23:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0